Werkweek

Al bijna 40 jaar gaan kinderen van groep 8 van onze school op werkweek naar onze jumelage gemeente in Duitsland, Coesfeld. Daar hadden wij contact met leeftijdsgenootjes en collega’s van de  Anne Frankschule.In 2016 werd deze school echter opgeheven. Met behulp van de jumelagecommissie in De Bilt  en het Partnerschaftskomitee in Coesfeld zijn we in contact gekomen met de collega’s van de Freiherr vom Stein Realschule.

Door de uitwisseling met onze Duitse collegaschool leren de kinderen elkaars cultuur en gewoonten kennen, leren  we ons uit te drukken in een andere taal  en leren wij anderen waarderen en respecteren. Dit zijn ons inziens essentiële vaardigheden in een globaliserende en multiculturele samenleving. ‘Verder kijken dan je neus lang is’ was en is dan ook steeds het thema van de onze werkweek.

Ook dit schooljaar staat er een werkweek naar Duitsland gepland.

Van 15 tot en met 19 april zijn de kinderen op werkweek geweest en hieronder leest u een verslag van de werkweek 2024: